AB VE DIŞ İLİŞKİLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Dolaşım ve Menşe İspat Belgelerinin Sonradan Kontrol Sürecine İlişkin Bilgilendirme Seminerleri

Dolaşım ve Menşe İspat Belgelerinin Sonradan Kontrol Sürecine İlişkin Bilgilendirme Semineri 16 Nisan 2018 Tarihinde Orta Akdeniz Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü’nün Mersin’deki Merkez Binasında Gerçekleştirildi.

Dolaşım ve Menşe İspat Belgelerinin Sonradan Kontrol Sürecine İlişkin Bilgilendirme Seminerleri

Türkiye’nin tercihli ticaret düzenlemeleri kapsamında kullanılan dolaşım ve menşe ispat belgelerinin sonradan kontrol sürecinin sağlıklı bir şekilde işlemesini sağlamak amacıyla ilave bilgilendirmelerde ve bu sürece ilişkin görüş alışverişinde bulunmak üzere Genel Müdürlüğümüz AB Daire Başkanlığı yetkilileri tarafından Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüklerinin ilgili personeline yönelik verilen, ilki 27 Şubat 2018 tarihinde Ankara’da ve ikincisi 9 Mart 208 tarihinde İskenderun’da verilen eğitim seminerlerinin üçüncüsü 16 Nisan 2018 tarihinde Orta Akdeniz Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü’nün Mersin’deki merkez binasında gerçekleştirildi.
 
Seminerde katılımcılara AB Uzmanı Ahmet DAYIOĞLU tarafından tercihli menşe kuralları ve ülkemiz menşe mevzuatı hakkında, Sonradan Kontrol Şubesi Müdürü Leyta GERÇEL tarafından ise belgelerin sonradan kontrol sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlara dair bilgi verildi.